طراحی سایت را از کجا شروع کنیم
طراحی سایت را از کجا شروع کنیم
نوامبر 24, 2020
تاثیر بک لینک در سئو سایت
تاثیر بک لینک در سئو سایت
نوامبر 25, 2020

آموزش سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO

آموزش yoast seo در زاراکد

آموزش yoast seo در زاراکد

آموزش سبز کردن چراغ سئو

آموزش سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO به معنی این است که محتوایی که تولید کرده‌اید به شکل بهینه شده نوشته شده است. یکی از مواردی که در سئو و بهینه سازی سایت مهم است نگارش محتوای با کیفیت و بنیادی با رعایت نکات سئو می‌باشد. نکات سئو که باید در محتوای مطالب رعایت کنید شامل مواردی مثل ذیل هستند:

  • تولید محتوا با بیش از دست کم 1500 کلمه
  • استفاده از تگ‌های هدینگ H1 الی H6
  • استفاده از واژه کلیدی در عنوان نوشته
  • استفاده از واژه کلیدی در آدرس(نامک) نوشته
  • لینک دادن به چند منبع خارجی
  • ALT گذاری روی تصاویر و بهینه کردن آنها
  • استفاده از کلمات کلیدی به تعداد درست درون محتوا
  • استفاده Bold کردن بعضی کلمات کلیدی
  • قرار دادن توضیحات متا
  • لینک سازی درونی و لینک دادن به مطالب پیوسته در نوشته
  • و…

چطور کل این نکات را در نوشته خودمان بررسی و رعایت کنیم؟ اصلا از چه طریقی متوجه شویم که تا چه میزان از کلمه کلیدی بهره‌گیری شده است؟ آیا تصاویر دارای خاصیت alt هستند؟ و کلی سوالات سایر از این دست که به دنبال راهی برای رسیدگی آنها در نوشته هستیم. همونطور که در تعلیم نصب افزونه YOAST SEO ذکر کردیم این افزونه چنین قابلیت‌هایی را در پسندیدن شما قرارداده و به عنوان یک آنالیزگر متن عمل می‌کند. کافی است کلیدواژه کانونی یا همان واژه کلیدی خویش را بعد از اینکه درونمایه تولید شد وارد کرده و به بررسی مشکلات، بهبودها و نتایج خوب در بخش تحلیل و بررسی افزونه سئو وردپرس برای رسیدگی محتوای خویش بپردازید.

در این حالت چک لیستی به شکل پایین برایتان نمایش داده می شود که وضعیت هر یک از اولویت‌های سئو مطالب وردپرس و سبز کردن چراغ سئو در این افزونه به شما نمایش داده میشه که با رعایت کردن درصدی از هر چک فهرست میتونید چراغ و امتیاز نهایی که برای نوشته داده میشه را سبز کنید.

همین که در حال نوشتن هستید و کاراکتر به کاراکتر محتوای خود را افزایش می‌دهید چنانچه از همان اول کلیدواژه کانونی را انتخاب کرده باشید افزونه به بررسی محتوا پرداخته و در هر لحظه  وضعیت سئو مطالب در وردپرس را بر پای بست، همین واژه کلیدی رسیدگی خواهد کرد. حال کل این چک لیست‌ها در سه بخش تهیه و جمع آوری می‌شوند که عبارتد از:

مشکلات:

بخش‌هایی که امتیاز کافی ندارند و باید مشکلات آنها را رفع کنیم تا به مرحله بعد وارد شوند و با بهبود بیشتر در پایان رنگ آن را به سبز تغییر دهیم. تقسیم مشکلات با رنگ قرمز نمایش داده می‌شوند.

بهبودها:

این تقسیم از هر چک فهرست با رنگ نارنجی نمایش داده می‌شود. به این معنی است که چگونگی بهینه بودن چک فهرست سئو در حالت متوسط قرار دارد و باید برای بهبود آن و اخذ نمره کافی تلاش کنید تا رنگ سبز را روشن کنید.

نتایج خوب:

این بخش از هر چک فهرست هم به معنی دریافت امتیاز کافی برای هر چک فهرست سئو است که با رنگ سبز نمایش داده می‌شود.
پس با این حالت باید تمام سعی خویش را بکنید که هر چک لیست که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارد را بهبود بخشید و به رنگ سبز تغییر حالت بدهید تا نشان دهنده بهینه بودن نوشته شما باشد.

آموزش سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO

همونطور که در متن بالا هم گفته شد برای سبز کردن چراغ سئو در افزونه سئو وردپرس و دریافت امتیاز کافی برای نوشته‌ها باید هر یک از چک لیست‌هایی که در دسته تحلیل و بررسی قرار گرفتند بهبود دهید تا به رنگ سبز رنگ درآیند. در ادامه به شناسایی هر یک از این موارد می‌پردازیم.

آموزش سبز کردن چراغ seo

هیچ کلیدواژه‌ی کانونی تعیین نشده است

انتخاب کلید واژه کانونی اولین کاری است که برای محاسبه چگونگی بهینه بودن مطالب در وردپرس و سبز کردن چراغ سئو افزونه yoast seo باید انجام دهید. در این باره به شما توصیه می‌شود که واژه کلیدی اصلی نوشته خود را وارد کنید. سعی کنید کلیدواژه کانونی بر بنیاد پر جستجوترین کلمه‌ای که کاربران در گوگل به دنبال آن هستند انتخاب شود. برای یافتن آن میتوانید از آلت گوگل ترندز یا kwfinder استفاده کنید. بعد از گزینش کلیدواژه کانونی محتوا آنالیز و رسیدگی می‌شود و هر بار که بخشی به آن اضافه می‌کنید، هر یک از چک لیست‌ها که در پیوستگی روشنگری همین کلمه برگزیدن شده امتیاز قرمز، نارنجی یا سبز را دریافت خواهند کرد.

کلید واژه کانونی در اولین پاراگراف رونوشت، ظاهر نمی‌شود

گفته می‌شود که موتورهای جستجو به پاراگراف ابتدایی متن علاقه بیشتری دارند. به عبارت دیگر نخستین پاراگراف از نوشته شما اثر دهنده جستار و محوریت نوشته است که بر بنیاد کلمه کلیدی هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو نمایش و درک خواهد شد. بنابراین از واژه کلیدی خود در پاراگراف اول استفاده کنید. همچنین پاراگراف اول را حتما طوری بنویسید که برای کاربران نیز جذاب باشد. اگر کاربری با پاراگراف نخست نوشته شما نتواند ارتباط برقرار کند در اغلب موارد از سایت خارج خواهد شد.

متن شامل 0 کلمه می‌باشد

این پیغام وقتی محتوایی در نوشته قرار نداشته باشد نمایش داده می‌شود. در پیشنهاد افزونه سئو گفته می‌شود که محتوای فرآوری شده برای مطالب حداقل باید دارای 300 واژه باشد. ولی بر پای بست، تجربه‌ای که در این مدت نویسندگی به دست آورده‌ام و نظر بسیاری افراد هم همینگونه است سعی نکنید به این گزینه بسنده کنید. یک محتوای خوب از نظر گوگل محتوایی است که بیش از 1500 کلمه باشد. پس محتوایی بنویسید که به شکل کاملا جامع و دربرگیرنده باشد.

هیچ تصویری در این صفحه ظاهر نمی‌شود

استفاده از تصاویر در نوشته علاوه بر اینکه مایه شکل دادن و نما بهتر در سایت می‌شوند برای موتورهای جستجو هم جذاب هستند. اغلب کاربران در حال جستجو عکس ها هستند، موتورهای جستجو همانند گوگل هم طوری طراحی شده‌اند که علاوه بر نمایش نتایج وب بسته به کلمه جستجو شده تصاویری را هم نمایش می‌دهند. گذشته از این بر اساس آخرین تغییر گوگل در جستجوی عکس ها دکمه مشاهده تصویر(لینک مستقیم عکس) حذف شده و به جای آن دکمه Visit Site نمایش داده می‌شود. فلذا این فرصت نکویی است تا با بهینه کردن تصاویر بازدیدهای دسته جستجوی تصویر گوگل را به سایت خویش جذب کنید.

تصاویر موجود در این برگه ویژگی alt ندارند

بعد از گزینش تصویر در نوشته، این خطا نمایش داده می‌شود. از شما خواسته می‌شود که alt تصویر را وارد کنید. در وردپرس برای اضافه کردن alt تصویر کافی است روی تصویر کلیک کنید و سپس آیکون مداد را انتخاب کنید. حال که همانند تصویر ذیر کلمه کلیدی خود را به همراه توضیحات مربوط به عکس در فیلد متن جایگزین وارد کنید.


Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/zaracode2/public_html/wp-content/themes/zaratheme/includes/content-single.php on line 286
آزیتا قلیپور