شروع کسب و کار اینترنتی کم هزینه در هفت گام،امروزه بسیاری از افراد علاقهمند به حوزه تجارت الکترونیک و حتی افرادی که کسبوکار سنتی دارند به دنبال شروع کسب و کار آنلاین هستند اما نمیدانند از کجا شروع کنند. در این مقاله شما را با شروع کسب و کار اینترنتی در ۷ گام آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که چگونه با هزینههای پایین و دسترسی به مخاطبان جهانی یک کسب و کار اینترنتی را در خانه شروع کنید.
دسترسی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته به محتوا و رسانهها این امکان را برای ما فراهم میکند که بتوانیم مشاغل آنلاین را راهاندازی کنیم که این مشاغل کلید زندگی مدرن شدهاند.
به عبارت سادهتر یک کسب و کار اینترنتی کاری است که شما چیزی را در اینترنت میفروشید. آن میتواند محصول، خدمات، بارگیری، اشتراک یا تبلیغات گوگل باشد که معمولا از طریق یک وبسایت یا رسانههای اجتماعی انجام میشود.
شروع یک کسب و کار آنلاین بسیار جذاب است. وبسایتها میتوانند با هزینههای بسیار پایین و در اوقات فراغت در خانه ساخته شوند. ناگفته نماند که مخاطبان جهانی برای این مسئله وجود دارند. آیا میدانید که بیش از چهار میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود دارد؟
در ادامه ما به شما میگوییم که چگونه یک کسب و کار اینترنتی را شروع کنید.
با یک ایده کسب و کار آنلاین آشنا شوید.
اگر شما در حال خواندن این مطلب هستید به احتمال زیاد ایده خود را برای کسب و کار آنلاین ارائه کردهاید اما هنوز به الهام گرفتن نیاز دارید. اولین قدم شما این است که به دنبال یک نیاز باشید.
از خانواده، دوستان، همسالان و انجمنها بپرسید که آیا خدمات، محصولات و یا محتوایی وجود دارد که دوست دارند بتوانند در اینترنت به آن دسترسی داشته باشند اما تا بحال نتوانستهاند آن را پیدا کنند؟
به همین ترتیب شما باید درمورد تجربیات خود فکر کنید. آیا تا بحال شده است که چیزی را به صورت آنلاین جستجو کرده باشید اما به نتیجه مطلوبی نرسید باشید؟
تحقیق و آزمایش بازار را شروع کنید
قبل از سرمایهگذاری در وقت و هزینه برای ایده خود میخواهید بدانید که این پتانسیل برای موفقیت شما وجود دارد یا خیر.
برای کمک به تصفیه ایده خود و درک پتانسیلهای آن در انجام کارها، تکنیکهای تحقیق بازار که در زیر آمده است را انجام دهید:
درمورد تمام مشاغلی که میتوانند رقیب شما محسوب شوند تحقیق کنید. توجه داشته باشید که چگونه کار میکنند، چه کاری انجام میدهند، چقدر خوب این کار را انجام میدهند و مشتریان آنها چه کسانی هستند.
این کار به شما ایده میدهد که مشتریان هدف خود را بشناسید و شما را به این فکر میاندازد که چگونه میتوانید کارها را بهتر از رقبای خود انجام دهید.
دانستن اینکه کدام یک از کاربران اینترنتی را باید مورد هدف قرار دهید به شما کمک میکند تا درمورد نحوه کار، ظاهر و احساسات وبسایت خود تصمیمهای مهم بگیرید. آیا آنها سن خاصی دارند؟ چه نوع درآمد، حرفه، جنسیت، علاقه یا سرگرمی دارند؟
از مخاطبان مورد نظر خود بپرسید که آنها درباره ایده شما چه فکر میکنند، آیا آنها از سایت شما بازدید میکنند و چگونه میتوانید آن را بهبود بخشید؟
میتوانید از افرادی که میشناسید بپرسید (اگر آنها افرادی هستند که نظرات صادقانه میدهند) یا از گروههای متمرکز استفاده کنید و یا پرسشنامههای آنلاین اجرا کنید.
شروع کسب و کار اینترنتی کم هزینه در هفت گام
با مشخص کردن همه چیز درباره مشاغل آنلاین اکنون میتوانید درمورد چگونگی کسب درآمد از آن فکر کنید.
اگر در حال طراحی فروشگاه اینترنتی هستید میتوانید محصولات، بارگیریها و یا خدمات خود را در سایت خود بفروشید، با یک مدل تجارت الکترونیکی کار کنید و درآمد حاصل از فروش را بدست آورید.
با این حال اگر وبسایت شما هدف دیگری داشته باشد برای مثال سرگرمی یا منابع اطلاعاتی در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهید سه راه اصلی برای کسب درآمد از آن وجود دارد:
کسبوکارها برای تبلیغ شما در سایت خود از شما پول دریافت میکنند (از طریق تبلیغات تصویری یا محتوای پشتیبانی شده). هرچه میزان ترافیک بیشتر جذب شود میتوانید مشتری بیشتری بگیرید.
این سایتها تمایل به تبلیغ ندارند و در عوض با دسترسی مشتری به منظور دستیابی به خدمات آنلاین یا محتوای وبسایت میتوانند با گرفتن هزینه یا هزینه اشتراک معمولی کسب درآمد کنند.
این مدل کسبوکار شامل دسترسی مشتری به نسخه اول خدمات آنلاین شما به صورت رایگان است سپس از آنها درخواست هزینههای اضافی میشود و ویژگیها و امتیازات دیگر به آنها داده خواهد شد.
مدلی که برای شما بهتر کار میکند بستگی به کسب و کار آنلاین شما و آنچه میخواهید بدست بیاورید دارد. البته میتوانید سایت خود را براساس ترکیبی از اینها قرار دهید.
درحالیکه ممکن است تصور کنید که طراحی وب سایت یک اقدام گسترده فناوری است اما این کار درواقع میتواند بسیار ساده باشد.
به علاوه میتوانید هزینهها را کاهش دهید. انتخاب نام دامنه هزینهای به اندازه کمتر از ۱۰ پوند در سال برای شما دارد درحالیکه بسیاری از سازندگان وبسایت می توانند آن را با اشتراکهای ماهانه قابل مدیریت پرداخت کنند.
در اینجا سه راه اصلی درمورد راهاندازی وبسایت وجود دارد:
البته این کار سختی است و شما به دانش صحیح در زمینه کد نویسی نیاز خواهید داشت. اما این کار باعث صرفهجویی در هزینهها خواهد شد و به شما اطمینان میدهد که کنترل کامل وبسایت خود را بدست گیرید.
استفاده از این ابزارها بسیار ساده است. استفاده از این ابزارها از طریق ثبت دامنه و خرید هاست گرفته تا طراحی وبسایت با استفاده از قالبها و یا ابزارهای دیگر به شما در کل مراحل ساخت کمک میکنند.
اگر شما تمایل به استفاده از یک متخصص دارید این راه بسیار خوبی است. البته این بدان معنی نیز هست که هر زمان اشتباهی رخ دهد یا نیاز به تغییر باشد شما باید به آنها اطمینان کنید. هزینهها متفاوت است. توسعه دهندگان برتر هزینههای بیشتری دریافت میکنند اما ممکن است دانشجویان یا فارغالتحصیلانی را پیدا کنید که مایل باشند در ازای دریافت تجربه نرخ پایینتری را از شما دریافت کنند.
فرقی نمیکند که هدف وبسایت شما فراهم کردن مطالب سرگرمکننده یا اطلاعات برای کاربران، به اشتراکگذاری اطلاعات درمورد کسب و کار آنلاین شما، فروش محصولات یا انجام کار دیگری است. کپی نوشته در سایت شما نیاز به موارد زیر دارد:
این کار باید برای هر یک از مطالب مکتوب شما از صفحه درباره ما گرفته تا اطلاعات مربوط به محصول یا مقالهها انجام شود.
اگر کسبوکار شما اقدام به انجام کارهایی میکند که به طور طبیعی در نسخه کتبی سنگین نیست، به عنوان مثال یک فروشگاه آنلاین است میتواند یک وبلاگ را شامل شود که در آن شما مقالاتی درمورد شغل خود یا موضوعات مرتبط با آن مینویسید و به اشتراک میگذارید.
شروع کسب و کار اینترنتی کم هزینه در هفت گام
به عنوان مثال، اگر فروشگاه آنلاین شما محصولات برای حیوان خانگی به فروش میرساند ممکن است تصمیم بگیرید که یک وبلاگ درمورد مراقبت از حیوانات را در کنار آن داشته باشید.
یک وبلاگ میتواند به وبسایت شما به ورشهای زیر سود برساند:
به عنوان یک کسب و کار آنلاین مقررات قانونی متعددی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. یعنی اگر میخواهید مورد پیگرد قانونی قرار نگیرید باید این کار را انجام دهید.
GDPR که از سال ۲۰۱۸ شروع به کار کرده است به مصرفکنندگان کنترل بیشتری روی دادههای شخصی خود میدهد و میگوید مشاغل باید در استفاده از دادهها کاملا صادق باشند.
طبق نظر GDPR مشاغل آنلاین باید قبل از پردازش اطلاعات تحت رضایت صریح مشتریان قرار بگیرند. آنها همچنین باید در مورد نحوه استفاده شفاف باشند، به مشتریان این حق را بدهند که به دادههایی که یک کسبوکار درمورد آنها دارد دسترسی پیدا کنند و بتوانند درخواست مربوط به حذف آن را بدهند.
این آیین نامهها به استفاده از کوکیها (پروندههای دادهای که صاحبان وبسایت را قادر میسازد کارهایی را که کاربران انجام میدهد ردیابی کنند) را کنترل میکند و از سواستفاده از آنها جلوگیری میکند. اگر سایت شما از کوکی استفاده میکند باید:
نکته خوب اینجاست که از سال ۲۰۱۲ زمانی که به وبسایت مراجعه میکنید با پاپ آب روبرو می شوید که به شما اطلاع میدهد کوکیها در حال استفاده هستند.
این یک قانون کاملا مهم برای هر تجارت الکترونیک است و به نحوه برقراری ارتباط شرکتهای آنلاین با مشتریان خود مربوط میشود.
براساس این قانون اگر شما چیزی به صورت آنلاین میفروشید باید:
این آیین نامه در پوشش معاملات و بازاریابی B2C (تجارت به مصرف کننده، نه تجارت به تجارت) از حقوق مشتریان شما محافظت میکند.
اصول اصلی این قانون پر بازده است. این قانون اظهار میکند که مشاغل تجارت الکترونیک باید یک دوره ۱۴ روزه در اختیار مشتریان قرار دهند که در آن مصرفکننده قادر به لغو یا برگشت سفارشات باشد (البته این امر شامل بارگیری و کالاهای فاسد شدنی نیست) و پس از آن بازپرداخت باید انجام شود.
این مقررات همچنین خواستار ارائه اطلاعات شفاف درمورد محصولات یا خدماتی که میفروشید، مالیات بر ارزش افزوده و هزینههای ارسال و بستهبندی است.
امروزه تقریبا کسبوکاری وجود ندارد که در یکی از شبکههای اجتماعی حضور نداشته باشد.
اساسا رسانههای اجتماعی یک ابزار بازاریابی رایگان هستند که میلیونها کاربر به صورت روزانه در سراسر جهان دارند. این بدان معنی است که فرصتهای زیادی برای پیشبرد کسبوکار شما در مقابل مشتریان بالقوه در هریک از این سیستم عاملها وجود دارد.
البته لازم نیست در هر سیستم عاملی عضو باشید. اما ارزش این را دارد که همه آنها را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر است و سپس روی آن سرمایهگذاری کنید و زمان بیشتری را در آن صرف کنید و بیشترین تعامل را در آنجا انجام دهید (مانند دنبالکنندهگان، لایکها، نظرات، اشتراکها و غیره)
برای شروع بهتر است به موارد زیر در پروفایل رسانههای اجتماعی خود فکر کنید:
علاوه بر صعود به رتبههای برتر گوگل از طریق یک سئو عالی و اجرای پروفایل سرانههای اجتماعی جذاب موارد دیگری نیز وجود دارد که میتوانید برای افزایش ترافیک سایت خود انجام دهید.
در تبلیغات کلیکی موتور جستجوی دلخواه شما اطمینان میدهد که وقتی کاربر به جستجوی یک کلمات کلیدی خاص میپردازد لینکی به وبسایت شما در صدر صفحه نتایج خود ظاهر میشود. در عوض هربار که کاربر روی لینک شما کلیک کند هزینه موتور جستجو را پرداخت میکنید.
تبلیغات پرداختی یکی از شناخته شدهترین سیستمهایی است که از طریق آن کسبوکارها میتوانند به عنوان لینک در بالای نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند.
این تبلیغات میتوانند یک راه سریع برای ترافیک وبسایت شما باشد اما این تصمیم را شما باید بگیرید که آیا پرداخت هزینه برای هر کلیک ارزش دارد و شما نتیجهای از آن دریافت میکنید یا خیر.
این روش یک روش ارسال ایمیلهای بازاریابی به صورت منظم (مانند خبرنامه الکترونیکی) به مشتریان و طرفداران شما است تا بتوانند با برند شما درگیر شوند.
با افزودن فرم ثبت نام به وبسایت خود و به اشتراکگذاری آن در میان دنبالکنندگان رسانههای اجتماعی میتوانید آدرسهای ایمیل را برای لیست ارسال خود جمعآوری کنید.
در یک بازاریابی وابسته شما تبلیغات برای کسبوکار خود اعم از تبلیغات یا نمایش لینکها در مقالات در سایر وبسایتهای مرتبط به صورت رایگان قرار میدهید.
هنگامی که مشتری روی آن تبلیغ کلیک میکند وارد سایت شما میشود و سپس خرید انجام میدهد، سپس شما به وبسایتی که مشتری از طریق آن کلیک کرده است هزینهای پرداخت میکنید.
یک متخصص روابط عمومی و ارتباطات خوب میتواند با تامین پوشش رسانهای برای شما به عنوان مثال در مجلات، روزنامهها و وبسایتها، تجارت شما را به چشم مردم بیندازد.
اگر آنها بتوانند وبسایتی را متقاعد کنند که درمورد کسبوکار شما بحث کند یا نام آن را ببرد، آنها نیز سعی میکنند برای لینک دادن به وبسایت شما اقدام کنند. این اقدام از یک نشریه پر بازدید و دارای ترافیک بالا میتواند بسیار ارزشمند باشد.
البته شما با دانستن روند روابط عمومی میتوانید در هزینهها صرفهجویی کنید و خودتان این کار را انجام دهید، هرچند که متخصصان روابط عمومی احتمالا در جاهای بالاتر دارای مخاطبان بیشتری هستند.
اکنون مراحلی را که شما برای شروع یک کسب و کار آنلاین باید انجام دهید ارائه کردیم، زمان آن است که وارد این سایت و شروع به ساختن وبسایت خود کنید.