سئوکار کیست و چگونه کار می کند
اکتبر 29, 2020
شروع کسب و کار اینترنتی کم هزینه در هفت گام
نوامبر 7, 2020

طراح سایت کیست و کارش چیست؟

طراح سایت کیست و کارش چیست؟

 

طراح سایت کیست و کارش چیست؟ خلاصههدف از نوشتن این مقاله به شما کمک می کند تا ازز فردی که عنوان طراح سایت خود را معرفی می کند بیشتر آشنا شوید.با زاراکد همراه باشید.

طراح سایت کیست و کارش چیست؟

طراح سایت کیست و کارش چیست؟

هدف از این پست ، شناخت کامل از طراح یا وبمستر سایت و تخصص اوست. طراح یک سایت یا وب مستر به شخصی گفته می شود که به صورت حرفه ای صفحات وب را برای یک سایت اینترنتی طراحی می کند. تخصص یک طراح سایت در زمینه بارگذاری صفحات وب از طریق دانش برنامه نویسی اطلاعات را مورد پردازش قرار می دهد و سپس طبق نوع تبلیغات یا موضوع سایت وب سایت را پیاده سازی می کند.

طراحی سایت که از موثرترین روش های تبلیغاتی است از طریق یک طراح ماهر و با تجربه یعنی طراح وب سایت ساخته می شود تا مدیران، کارفرمایان و هر شخص حقیقی و یا حقوقی که قصد دارد در زمینه شغلی و حرفه ای خود پیشرفت کند و زمینه کاری خود را به تمام دنیا معرفی کند، سایتی تخصصی راه اندازی کند.
برای آنکه بدانید طراح سایت کیست و چه تخصصی دارد و عمده وظایف طراح سایت چیست و … تا پایان مقاله امروز با ما همراه باشید.

 

طراح سایت کیست و کارش چیست؟

طراح سایت یا Site designerبه فردی گفته می شود که از طریق عناصر زیبایی شناختی و تصاویر زیبا و تاثیرگذار موجب ارتقاء یک وب سایت می شود. ما روزانه شاید به ده ها سایت برای اهداف خود به ویژه سایت های فروش آنلاین سر بزنیم و بعد از چند ثانیه با بی میلی آن صفحه را ترک کنیم!

دلیل این ترک سریع می تواند نداشتن جلوه های زیبا یا طراحی نامناسب سایت باشد که ما را به هدفی که دنبال آن هستیم نرساند. یک طراح سایت سعی می کند با هدف مشخص و دریافت نیاز کاربران، از ایده های نو و مدرن استفاده کند و وب سایت را به طور بصری بالا ببرد.

گاهی یک طراح از کد نویسی استفاده می کند و برخی اوقات نیز نیاز به این کار نیست، زیرا مهمترین کار یا هدف یک طراح وب سایت استفاده از ایده های بدیع و خلاقانه است که موجب بازدید زیاد یک صفحه وب شود.

برخی افراد که به طور حرفه ای طراحی سایت انجام نمی دهند، بیشتر تمرکز خود یا در واقع وظیفه خود را کد نویسی وب سایت می دانند اما می توان گفت طراح سایتی موفق است و می تواند رضایت مدیر یک سایت و یا کاربران را جلب نماید که جدا از کد نویسی به زیبایی و قالب های جذاب وب سایت توجه نماید.

می توان برای شفاف سازی موضوع اینگونه توضیح داد که کار اصلی کد نویسی مربوط به توسعه دهنده وب است. مهارت و تخصص طراح وب سایت تأمل و تمرکز بر ساحت زیبایی بصری کاربران است. چیزی که موجب جذب مخاطبین و در نهایت بهینه سازی یک سایت شود.

 

طراح وبسایت چه وظایفی دارد؟

افرادی هستند که به کد نویسی و دنیای اینرتنت علاقه زیادی دارند در نهایت این افراط به  سمت طراحی سایت سوق می دهد.

برای آنکه شما هم بتوانید مانند بسیاری از متخصصان، طراحی سایت انجام دهید ابتدا باید یک طراح موفق و ماهر باشید و در کنار علاقه و استعداد به تخصص و مهارت دست پیدا کنید. هر طراح دارای یک سری وظایف است که عمده وظایف و تخصص طراح وب سایت زیبا کردن بخش ها یا لایه های یک سایت به صورت ظاهری است.
یک طراح ابتدا آنچه که قصد طراحی آن را دارد در ذهن خود مجسم می کند و خود را به جای یک کاربر قرار می دهد و وب سایت خلاقیتی خود را ارزیابی می کند. با توجه به نوع طراحی سایت که می تواند آموزشی، تبلیغاتی، شرکتی، دولتی، هنری و … باشد طراح وب سایت وظیفه دارد طرح های نو و جذاب را از ذهن خود در صفحه وب بارگذاری کند.

به طور کلی وظایف طراح سایت به شرح زیر است:

  • ارج نهادن به نظر مشتری و استفاده از ایده های او
  • برآورده کردن تمام انتظارات مشتریان در زمینه جلوه های ظاهری سایت
  • برنامه ریزی دقیق در مورد نوع طراحی، انتخاب افکت، رنگ، فونت، پس زمینه و …
  • ایجاد صفحات با نظم و به صورت شفاف به منظور افزایش بازدید کاربران
  • افزودن فیلم، فایل های صوتی، عکس های با کیفیت
  • تست و آزمایش سایت بعد از طراحی
  • تحویل به موقع سایت به کارفرما و بارگذاری آن بر سرور
  • در نظر گرفتن قیمت مناسب برای مشتری

مهارت و تخصص طراح سایت شامل چه مواردی است؟

توانایی و ذهن باز برای طراحی سایت از طرف یک طراح وب سایت در ارجعیت قرار دارد. اما برای آنکه یک طراحی وب سایت به صورت کاملا اصولی و استاندارد باشد و تمام مخاطبین و کاربران را از هر نقطه دنیا و هر قشری به سمت خود جلب نماید نیاز به مهارت و تخصص طراح سایت نیز می باشد.
از جمله مهارت ها و تخصص طراح سایت را در زیر نام می بریم تا با دانستن این شرایط طراح وب سایت متخصص، خلاق و ب مهارتی را برای طراحی سایت خود انتخاب نمایید یا اینکه خودتان به سراغ این حرفه دوست داشتنی و هیجان انگیز روید:

  • تسلط بر زبان برنامه نویسی وب
  • مسلط بودن بر دنیای اینترنت و مفهوم اصلی وب
  • آگاهی کامل از نرم افزارهای مربوط به وب
  • توانایی و استعداد در انجام خل مسائل مربوط به طراحی وب
  • انتقال درست و ساده مفاهیم به مشتریان ا دانش اندک وب
  • قدرت انجام پروژه و مسئولیت پذیر بودن
  • درک تمام دستور عمل های مربوط به فناوری و تکنولوژی در زمینه اینترنت
  • قدرت کار کردن با نرم افزارهای تخصصی همچون اسکنر، سیستم های صوتی و همچنین تصویری
  • مدیریت کردن زمان و فرایند کار

مطالعه بیشتر: برای مشاهده قیمت طراحی وبسایت در رشت را بخوانید

طراح سایت، نیاز مهم جامعه

در دنیای مدرن امروز که اینترنت بیش از نیمی از نیازهای مردم هر جامعه را پوشش می دهد، طراحی سایت می تواند در تمامی عرصه ها موجب ترقی یک جامعه باشد. طراح وب، نیاز مهم جامعه است، زیرا وب مستر یا یک طراح وب سایت تمام زاویه های کسب و کار را از لحاظ اینترنتی افزایش می دهد و موجب رشد اقتصادی هر نهاد یا شرکتی می شود.

طراح سایت نیاز مهم یک جامعه است زیرا بسیاری افراد که در بازارهای سنتی و آفلاین سال ها مشغول به کار هستند، بازدهی لازم از فروش نصیب آن ها نشده است. اما با طراحی سایت به کمک یه وب مستر کاربلد و خلاق می توانند وارد دنیای آنلاین شوند با راه اندازی سایت های فروشگاهی در مدت زمان کوتاهی کسب و کاری موفق و پر درآمد داشته باشند.

روزانه بیش از هفتاد هزار وب سایت راه اندازی می شود که توسط طراحان با مهارت انجام می گیرد. این نشان دهنده پذیرش این افراد حرفه ای در زندگی به ویژه کسب و کار است.

نکته مهم در مورد طراحی سایت یا در واقع طراح وب که یک سایت را به طور کاملا زیبا و به جا طراحی می کند، امکان پذیرش جوانان با اراده و ایده پرداز در آموزشگاه های تخصصی طراحی وب است. زیرا استقبال مشتریان و کارفرمایان از طراحی سایت و پیاده سازی صفحات وب نشان دهنده نیاز یک جامعه به طراح وب است.

طراح سایت این توانایی را دارد که زیر نظر شرکت های بزرگ و مطرح سفارش تحویل گیرد و یا به طور شخصی به این کار بپردازد که در هر دو صورت با گذراندن دوره های تخصصی و خلاقیت خود می تواند بهترین نتیجه را کسب کند و به یک فرد مورد نیاز و غیر قابل حذف در جامعه تبدیل شود و بسیاری از سازمان ها و شرکت ها را از لحاظ اینترنتی و بهینه سازی سایت پشتیبانی کنید.

در صورتی که نیاز به تبلیغات در گوگل دارید می توانید از سایت ادورد در تماس باشید


Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/zaracode2/public_html/wp-content/themes/zaratheme/includes/content-single.php on line 286
امید یوسفی