اهمیت استثنایی سئو سایت برای تمامی کسب و کارها
اهمیت استثنایی سئو سایت برای تمامی کسب و کارها
نوامبر 29, 2020
طراحی سایت حرفه ای
طراحی سایت حرفه ای
دسامبر 1, 2020

انواع لینک سازی

انواع لینک سازی

انواع لینک سازی

 

انواع لینک سازی

انواع لینک سازی

 

انواع لینک سازی، عوامل بسیاری مثل اعتبار و پیج رنک سایت مبدا، تعداد لینک های موجود در آن سایت، عبارت لینک شده به سایت شما، تعداد لینک های ورودی به سایت، صفحه لینک شده از سایت شما و نوفالو بودن لینک ها بر پروسه لینک بیلدینگ تاثیرگذار هستند. در مقالات آموزش لینک سازی شما را با تاثیر عوامل مختلف و الگوریتم های گوگل جهت مبارزه با اسپم و لینک های مخرب آشنا خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خواندن دیگر مقالات زاراکد به قسمت آموزش سئو مراجعه نمایید.

 

بیشتر بخوانید: سئو سایت در رشت

 

لینک سازی داخلی از مقالات قدیمی سایت با سوژه مرتبط

زمانی که محتوای جدیدی در سایت منتشر می کنیم بهترین راه حل برای تقویت آن شناسایی صفحات پیوسته و لینک سازی درونی از درون محتوای آنها به این نوشتار است. البته این شغل می تواند خیلی سخت و زمانبر باشد زیرا:

بسیاری از سایت ها چندین مؤلف دارند و نویسندگان آگاهی دقیقی از محتوای مقالات سایرین ندارند.

ممکن است مقاله ای با سوژه مرتبط وجود داشته باشد اما با توجه به اینکه مدت ها از تاریخ انتشار آن گذشته است از دید شما پنهان بماند.

آنالیز کل صفحات سایت و پیدا کردن بخش های مرتبط میتواند از زمانی که برای نگارش نوشتار جدید صرف کردید طولانی تر شود.

منظقی نیست که ما زمان زیادی را برای پیدا کردن فرصت های لینک سازی داخلی صرف کنیم، به عقیده شما بهترین راه برای پیدا کردن منابع مرتبط در سایت چیست؟

پاسخ به این سوال ساده است؛ جستجو در گوگل!

صفحات و مقالات سایت شما توسط ربات های گوگل ایندکس و بررسی میشوند، الگوریتم های گوگل طبق محتوای این صفحات موضوع و مفهوم آنها را درک کرده و جایگاه‌شان را در نتایج جستجو مشخص میکنند. هر مقاله جدید یک مفهوم یا عبارت کلیدی جدید را هدف گذاری میکند.

به احتمال زیاد با جستجو در گوگل صفحه دیگری که با این عبارت جایگاه مناسبی داشته باشد پیدا نخواهیم کرد. برای پیدا کردن بهترین صفحات یک راه حل ساده وجود دارد. کافیست آدرس سایت خود را با عملگر :site در گوگل جستجو کرده و عبارت کلیدی نوشتار جدید را در پیوست آن قرار دهید.

 

تقویت مقالات جدید با لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی بهترین و ایمن ترین روش برای تقویت یک صفحه از سایت و بهینه سازی جایگاه آن در نتایج جستجو است.

بسیاری از سایت های اینترنتی با توجه به میزان رقابت و سختی واژه های کلیدی نیازی به لینک سازی خارجی نداشته و با رعایت استانداردهای سئو تکنیکال، ارائه محتوای با کیفیت و توجه به لینک سازی درونی می توانند جایگاه مناسبی در نتایج جستجو داشته باشند.

ربات های گوگل برای فهم پیوستگی موضوعی صفحات و تشخیص میزان اهمیت و اعتبار صفحات از لینک ها استفاده میکنند. زمانیکه ربات ها وارد یکی از صفحات سایت شما میشوند کلیه لینک های قرار گرفته در آن صفحه را رسیدگی کرده و ارزش و اعتبار آنها را با توجه به متن لینک شده (Anchor Text)  افزایش میدهند.

معمولا زمانیکه یک محتوای جدید را به سایت اضافه میکنیم سعی میکنیم تا با لینک دادن به مقالات قبلی یا صفحات ارزشمند سایت به رشد جایگاه آنها نیز کمک کنیم اما این مقالات جدید نیز نیازمند لینک سازی و افزایش اعتبار هستند. برای آنها چه راه حلی وجود دارد؟

 

 

انواع لینک سازی

انواع لینک سازی

 

 

بیشتر بخوانید : خدمات سئو در گیلان رشت و انزلی 

چرا خرید بک لینک اشتباه است؟

خرید بک لینک از نظر گوگل

تقریبا تمام وبمستران در حال حاضر از تاثیر منفی خرید بک لینک بر سئو و کسب لینک های زیادی و نامناسب مطلع هستند. یکی از سوالات رایجی که خوانندگان زاراکد مطرح میکنند این است که خرید بک لینک از سایت های با پیج رنک بالا چه تاثیری دارد؟ گوگل چگونه متوجه پولی بودن آن خواهد شد؟”

پاسخ به این سوال کار بسیار راحتی است، خرید بک لینک کار درستی نیست! اگر بدنبال کسب جایگاه مناسب در نتایج گوگل هستید و برنامه ریزی دراز مدتی برای کار خود دارید، خرید بک لینک روش مناسبی نیست زیرا ممکن است شما را با مشکلات جدی مانند جریمه سایت توسط گوگل در آینده روبرو کند.

به زبان ساده، گوگل بک لینک را بعنوان یک رای مثبت از طرف کاربران یا سایت های دیگر به صفحه یا سایت شما می شناسد. با کسب رای بیشتر شما شانس پیروزی در انتخابات گوگل را خواهید داشت. گوگل صراحتا اعلام کرده که خرید بک لینک برخلاف سیاست های این سایت بوده و تخلف شناخته میشود. مشکل از جایی آغاز میشود که کاربران فکر میکنند با خرید رای میتوانند موتور جستجو را فریب داده و در این انتخابات پیروز باشند ولی نظارت گوگل بر خرید بک لینک بسیار پیچیده و قدرتمند است.

 

نحوه تاثیر بک لینک بر نتایج گوگل

اگر بک لینک شما از یک سایت معتبر و با پیج رنک بالا باشد مسلما کارایی حداکثر بر سئو سایت شما خواهد داشت. همین امر موجب خرید بک لینک از سایت های قدرتمند با قیمت بالا شده است. گوگل با توجه به کلماتی که در اطراف یک لینک قرار دارند جستار سایت را تشحیص میدهد.

بطور نمونه سایت های زیادی در صفحات خویش به سایت آمازون بک لینک میدهند که معمولا در جملات آنها کلمه “Books” به چشم میخورد به همین علت شما با جستجوی این واژه در گوگل سایت آمازون را در رتبه دوم و پس از کتابخانه گوگل مشاهده خواهید کرد اما برای سایت آمازون به این وسعت و قدرت، واژه “Cars” بعنوان یک کلمه کلیدی شناخته نمیشود زیرا هیچ لینک ورودی مناسبی برای آن ندارد.

در نتیجه خرید بک لینک فقط زمانی برای سایت شما موثر خواهد بود که از سایت های معتبر و مرتبط با زمینه کاری شما باشد. وانگهی باید به کلمه یا عبارت لینک شده یا همان انکر تکست و کلماتی که در گوشه ها-کناره ها آن حضور دارند توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا بک لینک شما بر آن واژه کلیدی در نتایج گوگل کارساز خواهد بود و نه تمام کلماتی که بعنوان هدف خود گزینش کرده اید.

 

تشخیص خرید بک لینک توسط گوگل

گوگل روشهای متنوعی برای تشخیص خرید بک لینک توسط سایت های اینترنتی دارد. مهمترین آنها تیم گوگل برای مبارزه با این پدیده است که وظیفه ای جز گشت و گذار در اینترنت و معرفی سایت های فروشنده لینک ندارند. اگر شما سایت مناسبی را برای خرید بک لینک پیدا کرده اید دلیلی ندارد که تیم گوگل نیز نتواند آن را شناسایی کند.

شاید گمان کنید که کارکنان گوگل موعد کافی برای بررسی همه سایت ها و صفحات و معرفی سایت های فروش بک لینک ندارند، که البته واقعیت است ولی معمولا سایت هایی که در فروش بک لینک افراط میکنند و به صفحات بسیاری با موضوعات مختلف لینک میدهند مورد توجه رقبای خود قرار گرفته و یک راست بدست این افراد به گوگل گزارش میشوند.

در این شرایط یک کارشناس سایت  موضوع را بررسی کرده و چنانچه از خرید و فروش بک لینک در آن مطمئن شود به شکل دستی آن را جریمه خواهد کرد. سایتی که به این شکل جریمه شده باشد در پنل گوگل سرچ کنسول خویش و در بخش Manual Actions یک پیام با عنوان Unnatural Links اخذ خواهد کرد.

 

انواع لینک سازی

انواع لینک سازی

 

چند نکته مهم در خرید بک لینک

 

اگر کماکان بر این کار پافشاری میکنید و راههای بنیادین و بهتر همانند تولید محتوا را نمی پسندید، نکات پایین را قبل از صرف هرگونه خرج و استجابت ریسک در نظر داشته باشید تا امکان جریمه سایت خویش را به حداقل برسانید:
  • بک لینک ها را با فاصله زمانی و جداگانه خریداری کنید. پیشنهادهایی مثل “تبلیغات در 10 سایت با پیج رنک 2 و 3” انتخاب مناسبی نیستند.
  • بصورت مستقیم با صاحب سایت در تماس باشید و با واسطه های تبلیغاتی همکاری نکنید.
  • با سایت هایی که بطور گسترده و عمومی اقدام به فروش لینک و استجابت تبلیغات میکنند مشارکت نکنید.
  • تنها از سایت های پیوسته با زمینه کاری خویش لینک خریداری کنید.
  • بجای تبلیغات متنی در سایدبار یا فوتر سایت ها، از تبلیغات محتوایی و مطالب اختصاصی (خرید رپورتاژ آگهی) استفاده کنید.
  • بجای خرید بک لینک در تمام صفحات یک سایت، در یک یا چند صفحه ویژه تبلیغ کنید.
  • نسبت لینک های خریداری شده به همه لینک های طبیعی سایت کمتر از 10 درصد باشد.

 

 


Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/zaracode2/public_html/wp-content/themes/zaratheme/includes/content-single.php on line 286
آزیتا قلیپور