نکات مهم و اساسی در طراحی سایت های خبری
نکات مهم و اساسی در طراحی سایت های خبری
نوامبر 23, 2020
۵ روش توصیه شده توسط متخصص و مشاور سئو
۵ روش توصیه شده توسط متخصص و مشاور سئو
نوامبر 24, 2020

نقش بازاریابی اینترنتی و برندینگ در شبکه های اجتماعی

نقش بازاریابی اینترنتی و برندینگ در شبکه های اجتماعی

نقش بازاریابی اینترنتی و برندینگ در شبکه های اجتماعی

نقش بازاریابی اینترنتی و برندینگ در شبکه های اجتماعی ،گسترش شبکه های اجتماعی در جامعه و دسترسی همگانی به این شبکه ها از طریق اینترنت به خصوص اینترنت همراه طی سالیان اخیر، شبکه های اجتماعی را به بازوی قدرتمندی برای بازاریابی اینترنتی و برندسازی تبدیل کرده است. با زاراکد همراه باشید.

طوریکه صاحبان برند، شرکتها و سازمان ها با بودجه اندکی می توانند در این شبکه ها به بازاریابی و معرفی محصول خود بپردازند. به همین دلیل ما در این مقاله به معرفی شبکه های مختلف اجتماعی و نقش آنها در بازاریابی اینترنتی یا برندینگ شبکه ها خواهیم پرداخت؛ پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی و برندینگ

نقش بازاریابی اینترنتی و برندینگ در شبکه های اجتماعی
امروزه بازاریابی اینترنتی و برندینگ محصول با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی مختلف همچون فیسبوک، توییتر، تلگرام، اینستاگرام و … جهش فوق العاده ای پیدا کرده است طوریکه شما با بودجه اندک خود و با استفاده از روش های مختلف تولید محتوای جذاب و خلاقانه می توانید برنامه ها و اهداف خود را از طریق این شبکه ها به مخاطب معرفی و از این طریق جایگاه مناسبی را برای برند خود در جامعه ایجاد کنید.

از ویژگی بارز شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی انتقال پیام یا محتوا از کاربری به کاربر دیگر است، به این صورت که شما با اشتراک گذاری محتوا می توانید کاربران زیادی را که از این شبکه های اجتماعی استفاده می کنند را به برند، شرکت و سازمان خود جذب کنید. توجه داشته باشید که محتوای معرفی محصول خلاقانه در شبکه های اجتماعی همچون بازاریابی دهان به دهان از طریق کاربران منتشر و به اشتراک گذاشته می شود بنابراین نوع تولید محتوا برای این شبکه ها بسیار مهم است چرا که اگر محتوا یونیک و جذاب باشد کاربر یا مشتری محتوای تولیدی را در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک می گذارد و از این طریق به معرفی محصول می پردازد. توجه داشته باشید که شما می توانید از قدرت شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی برای دیده شدن استفاده کنید که این عمل مستلزم داشتن خلاقیت، ایده پردازی، محتوای یونیک و جذاب است.

بیشتر بخوانید : بازار کار و درآمد طراحی سایت چگونه است؟

اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی

طبق گزارشی که به تازگی موسسه نیسلن آن را ارائه نموده است بالغ بر هفتاد درصد شرکتها و مؤسسات مختلف از شبکه های اجتماعی برای تأثیرگذاری بر مخاطبان و همچنین جامعه هدف خود استفاده می کنند.

از شبکه های اجتماعی پر قدرت در بازاریابی اینترنتی و برندینگ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

شبکه اجتماعی فیسبوک

نقش بازاریابی اینترنتی و برندینگ در شبکه های اجتماعی
فیسبوک یکی از قدیمی ترین شبکه های اجتماعی است که کاربران زیادی از سرتاسر جهان که تعداد آن به بیش از یک میلیارد نفر می رسد در آن عضو هستند که با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و محتوای تولیدی جذاب خود را به اشتراک می گذارند. این شبکه اجتماعی پر قدرت هر ساله با استفاده از پیشرفت تکنولوژی امکانات و آپشن های خود را آپدیت و بروزرسانی می کند. این شبکه پر بازده در ایران فیلتر است.

شبکه اجتماعی آپارات

نقش بازاریابی اینترنتی و برندینگ در شبکه های اجتماعی
شبکه اجتماعی آپارات یک شبکه اشتراک گذاری ویدئو داخلی است که کاربران زیادی در ایران عضو آن هستند که شما با عضویت در این شبکه اجتماعی می توانید ویدئو های تبلیغاتی و … خود را در معرض دیدن میلیون ها کاربر قرار دهید و از این طریق به معرفی برند خود، سازمان و شرکت بپردازید.

نقش بازاریابی اینترنتی و برندینگ در شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی یوتیوب

نقش بازاریابی اینترنتی و برندینگ در شبکه های اجتماعی
شبکه اجتماعی یوتیوب یکی دیگر از شبکه های اجتماعی جهانی است که در زمینه اشتراک گذاری ویدئو فعالیت می کند. یوتیوب در رتبه های نخست بیشترین بازدید قرار دارد. این شبکه اجتماعی پر بازدید در ایران فیلتر است، با ساخت کلیپ پر محتوا و جذاب و با استفاده از ایده های خلاقانه به معرفی برند خود در این شبکه اجتماعی پر قدرت بپردازید.

بیشتر بخوانید : بازار کار و درآمد طراحی سایت چگونه است؟

شبکه اجتماعی توییتر

نقش بازاریابی اینترنتی و برندینگ در شبکه های اجتماعی
توییتر از شبکه های اجتماعی جهانی است که کاربران زیادی از سراسر جهان عضو آن هستند که بیشتر به عنوان یک پایگاه خبری عمل می کند که شما می توانید از ظرفیت آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید. این شبکه اجتماعی در ایران فیلتر است.

شبکه اجتماعی تلگرام، موبوگرام و …

نقش بازاریابی اینترنتی و برندینگ در شبکه های اجتماعی
شبکه اجتماعی تلگرام یک پل ارتباطی بین شما و دیگر مخاطبان است که شما از طریق ایجاد گروه، کانال و با اشتراک گذاری فیلم، کلیپ، متن، تصویر و … می توانید با مخاطبان بیشماری در ارتباط باشید. از قابلیت های این پلتفرم امکان ایجاد گفتگوی خصوصی و … است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید این شبکه اجتماعی طی سالیان اخیر توسط مقامات قضایی فیلتر شده است ولی هنوز کاربران زیادی عضو آن هستند.

نقش بازاریابی اینترنتی و برندینگ در شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی اینستاگرام

نقش بازاریابی اینترنتی و برندینگ در شبکه های اجتماعی
اینستاگرام از شبکه های اجتماعی محبوب به شمار می رود که در سرتاسر دنیا کاربران زیادی عضو آن هستند؛ این شبکه اجتماعی در ایران بسیار پر طرفدار است که قابلیت اشتراک گذاری تصاویر، استوری و … را به شما می دهد که شما می توانید از ظرفیت آن برای برندینگ خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : بازار کار و درآمد طراحی سایت چگونه است؟

شبکه اجتماعی پینترست

نقش بازاریابی اینترنتی و برندینگ در شبکه های اجتماعی
از شبکه اجتماعی پینترست همچون اینستاگرام برای اشتراک گذاری تصاویر استفاده می کنند. توجه داشته باشید که در این شبکه اجتماعی بیشتر بانوان و خانم ها عضویت دارند به همین دلیل گزینه مناسبی برای فروش و معرفی محصولات زنانه، زیورآلات، لباس و … به شمار می رود.

شبکه اجتماعی لینکدین

نقش بازاریابی اینترنتی و برندینگ در شبکه های اجتماعی
شبکه اجتماعی لینکدین یک رسانه حرفه ای با بیش از 310 میلیون کاربر است که بیشتر اعضای آن را متخصصینی از اقصی نقاط جهان تشکیل می دهند به همین دلیل شما با استفاده از این رسانه می توانید با افراد زیادی ارتباط برقرار کرده و از این طریق برند خود را معرفی کنید.

شبکه اجتماعی روبیکا

نقش بازاریابی اینترنتی و برندینگ در شبکه های اجتماعی
روبیکا از شبکه های داخلی ایران به شمار می رود که ایرانیان بسیاری به دلیل داشتن امکانات گسترده در آن عضو هستند که شما می توانید از ظرفیت این پلتفرم برای معرفی برند خود استفاده کنید.

شبکه اجتماعی فیس نما

نقش بازاریابی اینترنتی و برندینگ در شبکه های اجتماعی
فیسنما یکی دیگر از شبکه های اجتماعی ایرانی می باشد که دارای امکانات گسترده ای است و با عضویت در آن می توانید محتوای خلاقانه خود را به اشتراک بگذارید.

و …

نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی و معرفی برندینگ

سخن پایانی
استفاده از شبکه های اجتماعی به بخش جدایی ناپذیری از زندگی افراد در عصر حاضر تبدیل شده است به همین دلیل بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ محصولات خود را از طریق شبکه های اجتماعی که کاربران زیادی در آن عضو هستند معرفی می کنند که این امر نشان دهنده این است که نمی توان نقش شبکه های اجتماعی را در عصر حاضر به عنوان یک بازوی قدرتمند در بازاریابی اینترنتی نادیده گرفت چرا که این شبکه ها با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی و … طی سالهای اخیر توانسته اند نظر مخاطبان زیادی را با خود همراه کنند؛ بطوریکه بسیاری از کاربران و مخاطبان در این کمپین ها مشارکت فعال دارند. بنابراین راه اندازی کمپین های تبلیغاتی یکی از راه های موثر برای معرفی برند و محصولات به شمار می رود که نباید ساده از کنار آن گذشت.


Notice: Trying to access array offset on value of type null in /whmDisk/hdd1/zaracode2/public_html/wp-content/themes/zaratheme/includes/content-single.php on line 286
امید یوسفی